Hoe bestel je tickets online?
Sinds eind april zijn we overgestapt naar Tixly, een nieuw ticketsysteem. We geven je graag meer info over hoe je jouw tickets online kan bestellen via dit nieuwe ticketplatform.
1/ Kies de voorstelling waarvoor je tickets wil.
Dat kan via het programma overzicht en klik op ‘Tickets’ bij de gekozen voorstelling.
2/ De voorstelling die je gekozen hebt, heeft genummerde of niet-genummerde plaatsen.
Genummerd
Je komt automatisch in het zaalplan. De vrije plaatsen in de zaal zijn de ongekleurde bolletjes. Je klikt een bolletje aan (dit is de plaats waar je wil zitten). Er verschijnt een scherm met de prijssoorten die aan dit zitje verbonden zijn (bv. vrienden, -26 jaar).
Kies de juiste prijssoort door op ‘Selecteer’ te klikken en je gekozen zitje kleurt zwart. Herhaal dit voor de plaatsen die je nodig hebt. Nadien klik je op ‘Doorgaan’.
Ongenummerd
Kies het aantal tickets binnen de prijssoort dat je wil reserveren en klik op ‘Zoek tickets’.
3/ Je krijgt een overzicht van je bestelling.
Hier zie je een overzicht van de plaatsen die je reserveerde. Indien nodig kan je, bij een genummerde zaal, nog jouw stoelkeuze opnieuw bekijken in het zaalplan of aanpassen.
4/ Toevoegen aan winkelmandje.
Nadat je het overzicht van je bestelling hebt nagekeken en eventueel aangepast, klik je op ‘Voeg toe aan winkelmandje’.
De bestelling is toegevoegd aan je winkelmandje. Indien je nog voorstellingen wil boeken, klik je onderaan op ‘Verder winkelen’ en herhaal je het proces om nog plaatsen voor andere voorstellingen te boeken.
Als je bestelling volledig is, klik je op ‘Betalen’.
5/ Verzendwijze
Je ontvangt een mail met je tickets.
6/ Inloggen of bestellen zonder account
Je was al klant.
Was je al klant bij De Ploter dan hebben we je gegevens overgezet. Je moet wel eenmalig een wachtwoord aanmaken. Je klikt op ‘Inloggen’, vult je e-mailadres in en klik op ‘Wachtwoord vergeten?’.
Voer in het nieuwe scherm je e-mailadres in en klik op ‘Verstuur reset e-mail’. Je ontvangt dan een mail om je wachtwoord in te stellen.
Als je e-mailadres toch niet herkend wordt, zal je een nieuw account moeten aanmaken.
Een nieuw account aanmaken.
Je klikt bovenaan op ‘Inloggen’. Er verschijnt een inlogscherm waar je jouw e-mailadres en wachtwoord kan ingeven. Een nieuw account aanmaken kan door te klikken links onder op ‘Account maken’ en de stappen van het proces te doorlopen.
Doorgaan zonder aanmelden.
Klik op 'Bestellen zonder account'.
7/ Betaalproces
Je ziet eerst nog een opsomming van je bestelling en gegevens. Vul aan indien nodig.
Als je een nieuwsbrief/brochure wil ontvangen in de toekomst, kan je dit hier aanduiden.
In het luikje ‘Cadeaukaart’ kan je het nummer en het bedrag van je cadeaukaart ingeven en op ‘Inwisselen’ klikken om (een deel van) je bestelling te betalen.
Als laatste zie je de betaalmethode (via Mollie). Je dient hier eerst akkoord te gaan met de algemene voorwaarden vooraleer op ‘Doorgaan’ te klikken.
Vervolgens word je doorgestuurd naar de betaalomgeving waarin je jouw bestelling kan afrekenen.
8/ Je ontvangt je tickets.
Na het afrekenen ontvang je de tickets via mail, tickets kunnen we steeds scannen op je smartphone (ze blijven beschikbaar tot aan de voorstelling).